bild

bild

onsdag 13 juni 2012

Gräsklipparblues

Kanske en något bättre dag idag.
Om jag orkar tänker jag därför börja klippa gräset.
Istället för att städa inne.
Icke båda delarna! (Klok ja ä)
Det gäller förstås att ta ut sig lagom för i eftermiddag kommer Barninterventionstanterna för sista gången.
Det sägs att jag(!) ska hålla i trådarna. Samla barnaskaran och prata om utbrändhet, bipolaritet och ångestattacker.
Jag har ingen aning om vad jag ska säga. Men då får det väl bli pinsamt tyst då. Hehe, som det SÅ ofta blir när jag är med.


I övrigt undrar jag vart mitt flugsnapparpar har tagit vägen. Borde de inte ha kommit nu?
Men det man förlorar på gungorna tar man tydligen igen på karusellerna. För i nästa hackspetthål i uthusväggen har det i vår flyttat in vackra bofinkar. Och kajorna har redan fått ungar uppe i skorstenen i samma hus. När 8-åringen berättade att han sett ett svalbo i "hönshuset" galopperade jag ut för att kolla igår kväll. Men tyvärr var det bara ett getingbo. Nämen, det är gott om djur här. Fladdermöss till exempel. Mina favoriter. Antagligen för att det även är helvetes gott om mygg. Och så har vi många igelkottar. Fast de går inte så bra ihop med hundarna tyvärr. Igår morse, på väg mot stan såg jag en stor uggla (är inte så bra på ugglor) bara några meter från bilen. Han var fullt upptagen med att jaga möss på låg höjd. Ja, och så har vi ju rådjur vid tomtgränsen och rävar i skogen. En morgon satt det en stor hare precis nedanför fönstret där jag har datorn. Ah, allt sånt blir jag lycklig av! Minus myggen då. Tänk att man glömmer från år till år vilken invasion det blir. Jag börjar nästan omvärdera mitt beslut att vara här på midsommarafton. Jag menar - sju vuxna och tretton barn som klagar en hel eftermiddag, en hel kväll och en halv natt. Nej, sex vuxna menar jag förstås - jag klagar inte. Jag blir istället motvalls och sitter helt laid back och låter mig bli stucken.


Dagens fråga:
Vad gör man med allt bråte som barnen släpar hem när de tömmer skåp/lådor/ bänkar i klassrummen och på dagis?
Jag svämmar över av papper, pyssel och gamla matteböcker.


Nu: Solskyddsfaktor 30.
Sedan: Klippa gräs. I snigelfart, jag lovar. Jag har nämligen inget val eftersom vår självgående(!) maskin har betydligt lägre tempo än jag själv.


True Blood, avsnitt 1, säsong.....eh, 133? Nej, inte min favorit. Men jag fick ju se en svartvit dokumentär helt ifred före det så jag antar att man får jämka ibland. Men skön låt i alla fall.

2 kommentarer:

  1. Vi har samma gräsklipparproblem. Fast med olika bakgrund.

    Jaså igelkottar? Här har alla försvunnit. Förut hade vi hela familjer här. Skulle behövas nu när vi har en miljard winbergssnäcksjävlar.

    Ska DU hålla i interventionen? Vafan? Vad ska då DE göra? Fika? Bjud på nåt äckligt som straff. Kardemummaskorpor med kaviar och apelsinjuice till exempel. =D

    SvaraRadera
  2. Nä igelkottar och hundar i flock fungerar inte.

    Barnintervention. Jag hade drsgit gardinen över huvet ja, men sånt kanske inte underlättar.

    SvaraRadera