bild

bild

söndag 10 juni 2012

Segt

Snacka om segaste dagen i mannaminne.
Andra dagen av baksmälla efter cirkusen.
Dessutom har jag ont i nacken.
Så därför har jag pallat upp mig i sängen och avverkat två avsnitt av Minnenas Television och en deprimerande dokumentär om en klass som tog studenten -92 (precis som jag - fast de var jättegamla).
Ändå är klockan bara ett.
Det ösregnar och opassande nog har barnen sin vanliga datorfria söndag.
Det ser ut som hejkomåhjälpmig överallt där de dragit fram.
Och även om man måste ge poäng för kreativitet när småtrollen målar blod i ansiktet på varandra med vattenfast tuschpenna blir det liksom lite jobbigt.
Lilleman hade förresten tagit på sig sex tröjor utanpå varandra i morse. Han har svettats så håret har stått rakt upp. Något som fått herr B att starta upp sin illa omtyckta klippstuga.
Kanske jag skulle raka av mig allt hår? Så att det händer nåt, menar jag. Det skulle väl vara kul? Eller, i mitt tillstånd skulle kanske reaktionerna bli som när Britney gjorde det.
Till och med hundarna är sega. De ligger allihop i min säng och sover. Tillsammans med 12-åringen.
Jamen, ska man göra lite kaffe kanske?
Ah. Spännande.

1 kommentar:

  1. Jag visste att det inte kunde vara nyttigt med cirkus, nog bäst jag håller mig långt i från den... Kläm ner dig mellan hundar och ungar och bara njut av att titta upp i taket...

    SvaraRadera