bild

bild

lördag 2 juni 2012

Kanonväder!

Ljuvliga regnoväder!
Nej, jag skojar inte. Det är mörkt, kallt, blött, stormigt och allmänt ruggigt.
Som gjort för att kura skymning.
Något som man annars får se sig om i stjärnorna efter på dessa breddgrader den här årstiden. 
Ja, om inte natthimlen var för ljus för att få syn på stjärnor vill säga.
Hela familjen låg till makalösa 10.00 idag. Småtrollen såg på tv och jag, hundarna och herr B låg och drog oss.
Vissa låg ännu längre. Jag väckte en 11-åring och en 12-åring 13.30. Tydligen hade de varit uppe till halvsextiden, haha.
Vi har haft lite folk som kommit och gått under dagen, och en eller annan middagsgäst. Men det har ändå varit lugnt hela dagen.
Nästan för lugnt.
Så jag blev i vanlig ordning less och åkte för att köpa en moppehjälm för en stund sedan. Sånt kan man roa sig med istället för att lära sig köra sin nya moped serru. Nu orkar jag inget mer.
Imorgon är vi bortbjudna på fika. Det känns bra. Framför allt för att man då med gott samvete kan bädda ner sig i tv-soffan ikväll.
Eller, vad säger jag. Jag ser ju inte ens på tv. Men antagligen har herr B någon dålig actionrulle i rockärmen. På nåt sätt känns det ändå mer kulturellt än att zappa mellan lika dåliga tv-program, haha.
Igår slog vi på precis när de utsåg vinnaren i Let´s dance. Men vi fattade inte ens vem som vann. Alla kramades och var lika glada. Och förresten kan det väl kvitta när man inte ens har sett serien.


Hehe. Om man inte har lust att skriva om hur man mår...samtidigt som man inte gör nåt intressant...Så blir det tydligen såna här inlägg.
Eller, jo - just det! Jag gör ju visst intressanta saker: Jag har investerat i en knallrosa dammvippa för 9.90 och tänker sanera biblioteket. Hur kunde jag glömma att skriva om det.



Motorcykelknutte...eh, knutta....Moppeknutta! Nu måste jag bara skaffa en skinnväst och brodera dit Ersmark Grim Reapers. Och kanske tatuera huvudsvålen. Men jag har inte riktigt bestämt mig på den punkten.

2 kommentarer:

  1. Har läst i fatt Nettan. Moppe = kul!!!!! Hur gick det med smörgåstårtorna? Och känns det lite mindre ont i hjärtat nu när du är förbi datumet? <och du; ring fiskepolisen i alla lägen! De värkar vara änna redia!!!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Trodde du var djupt försjunken i ett rymdspel... *L*
    Låter som skön lördag!!
    Kram.

    SvaraRadera