bild

bild

söndag 24 juni 2012

Ett experiment

Alltså, förlåt kära midsommarfirarvänner som läser detta.
Men det måste skrivas.
Nämligen det faktum att jag redan i ett tidigt skede på midsommarafton laborerade med att släppa mitt kontrollbehov.
Som väntat blev det kaos.
Som väntat mådde jag råtta över allt stök och skräp och servering av mat direkt ur plastbyttor.
Men jag lät det vara. Lät allt bara ha sin gång. Både rödvinsspillet på mina vita dukar, brända popcorn och ihopblandning av dricksglas(!).
Kanske snapsen gjorde sitt till, men inte tillräckligt mycket för att vara enda förklaringen.
Jag var helt enkelt duktig på att vara oduktig.
En milstolpe, haha.
Och vet ni en sak...
Jag är helt övertygad om att det bara var jag som såg kaos.
För i allt detta hade vi supertrevligt.
Kanske inte ens trots utan till och med tack vare kaoset.


För kan man ha annat än trevligt bland vänner där man tycker så mycket så mycket om ALLA 
Vad är väl lite kiss i badtunnan mot det...
(nej, jag badade icke - uäk!)


De tolv grabbarna sprang in och ut hela kvällen och skötte sig hur bra som helst och lilla bebben somnade till slut.
Kvällens höjdpunkt var inga små grodor utan föreställningen våra fladdermöss gav oss när de sent på kvällen frossade i myggor på låg höjd.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar