bild

bild

torsdag 14 juni 2012

Smartskaft

Nåt smartskaft satte fast Ruff och Freud i en spårlina...i en krok (som hör till hängmattan)...i uthuset....där alla pippifåglarna bor....och där igelkottarna håller till.
Jag som annars såg min chans att få sova en stund när alla åkte vid 07.50 fick istället masa mig upp en kvart senare för att hundarna skällde som bara den.
Hörrni, det går inte bra med min sovning. Inte alls.
Visserligen somnade jag sent omsider i natt...
Men drömmarna var inte direkt vilsamma.
Bland annat hade nån(?) hyrt ut mig som eh, sällskapsdam till en kille som var med i en film vi såg igår kväll. I drömmen var det mitt vanliga stressiga drömkaos förstås, men jag hade även fullt upp med att försöka slippa ligga med honom.
Äh, nu låter det väl inte så läskigt va? Men det var det.
I en annan dröm kom min mamma ridande på en kamel och såg mig inte ens trots att jag stod mitt på vägen utanför hennes hus och vinkade som en tok.
Utan att gå in på för många detaljer då, haha.
Nämen, sovningen har helt klart flippat igen. Och jag blir orolig att det är bipolariteten som spelar mig ett spratt. Jag är livrädd för att mixtra med medicineringen. Och livrädd för att behöva börja om från noll med en annan medicin än litium. Jag tar nämligen redan en skyhög dos, så om inte det hjälper som det ska betyder det att den inte går att höja mer.
Nog om det.


Dagens planer:
Få fikabesök av min vän E.
Tvätta - och STRYKA (ja, vi får se) - skolavslutningskläder.


Hm. Ja, det var väl det hela.
Men om hälsan och vädret tillåter har jag även lösa planer på att ta moppen till stan. Förr eller senare måste man väl lämna sin lilla skyddade verkstad (hembyn) och våga sig ut i världen. I så fall tänker jag åka förbi kära E som är i stugan. 1½ mil härifrån. Få se nu....7 kyck i timmen....En nätt liten rundtur på drygt fyra timmar då. Ha ha ha.


Sa jag att jag gått med i en moppeklubb? Visserligen från grannbyn och visserligen är vi bara fyra medlemmar. Men dock. Vännerna U och G är peppade. Jag vet inte om herr U skojade men jag tror att G faktiskt har gjort slag i saken och beställt dekaler till mopparna också. Det är väl humor om nåt? Ett gäng 40-åringar med vespor.


Ja. Nä. Jag orkar inte vara så här lättsam. Men vad gör man?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar