bild

bild

torsdag 28 juni 2012

Steda steda, varje freda...

Njä, det doftar väl inte hallon här direkt.
Mer av kraftigt avkalkningsmedel.
Och min svett kanske.
Åtminstone mitt anletes svett.
Jag har storstädat badrummet.
Näppeligen.
Och då menar jag inte bara dragit över tandkrämsprickig spegel med handduken som ändå skulle i tvätten.
Nej, jag menar på riktigt.
Med avkalkning på diskborste ned i varenda fog i vår helkaklade dusch, till exempel.
För att inte säga att jag gav både insida och utsida på toaborsthållaren en omgång.
Och så ormade jag runt toastolen med medel och trasor så att den blev nästintill o-revirmarkerad av sex snedskjutande gossar.
Bytt duschdraperier? Jajemensan!
Och mycket, mycket mer.

Men på nåt sätt blir en sån urladdning ändå alltid ett antiklimax.
Istället för att glädja sig över kolibakteriefrihet infinner sig två känslor:
1. Neeeej! Använd för bövelen inte toan. Den är nystädad!
2. Var är allt spontanfrämmande när man verkligen vill att de ska dyka upp?


Äh. Hellre helt rent i hörnen än lite skit i helvetet i alla fall.


Herr B svängde ihop en Spanienmiddag idag. Dvs, starka korvar i kryddad tomatsås. Det är kul att se barnen nostalgiska. För Spanienmiddagarna duggade tätt i lyxlägenheten i Spanien(!) i somras.
Ååå, miiiiiinns niiiiii?
Ja, det var tider det. Inte hade man ett bekymmer i världen under den där Barcelonaveckan. Inte ens när vi gick väldigt vilse.


Nu försöker vi fördela hela jättebeställningen av underkläder till förmån för 15-åringens klasskassa. Känns kul hittills. Det vill säga att vi ger bort kalsonger vi inte vill ha och får massor med kontanter istället. Nästa steg: att föra över flera tusen från vårt eget konto till klasskassan - känns på nåt sätt inte riktigt lika kul.


Jo, och ni vet det där glaset med vin som SvT var skyldig mig...? Nettan tog just saken i egna händer och kvitterade.

1 kommentar:

  1. Ohh, jag hoppas så att sonens klass INTE väljer att nasa underkläder till klassresan. Kan de inte ta kakor och salami istället, då kan jag köpa allt själv och ha för att tröstäta....

    SvaraRadera