bild

bild

torsdag 21 juni 2012

Enough is enough

Nä, jag orkar inte åka till sommarfesten som Hälsans är bjudna till.
Och eftersom jag egentligen inte ens ska vara där på torsdagar tänker jag inte ens ha dåligt samvete.
Det är hög tid att börja hushålla med min minimala energireserv.
Ikväll ska jag träffa kära I. Det får bli dagens prio. Hon flyttar nämligen till Tyskland alldeles strax, så det gäller att passa på.
Och så ska vi städa lite på gården och skura badtunnan inför imorgon.
Det får räcka.


Igår gjorde jag ju ingenting hela dagen, för jag hade så svårt att andas. Sedan blev hela familjen Annorlunda utbjudna på lokal av mammas sambo. När vi kom hem tog jag mig knappt in från bilen. Sedan sov jag hela kvällen. Så hasade jag till badrummet och borstade tänderna, halvsov mig igenom ännu en dokumentär om transsexuella och somnade sedan om. En enda bisarr dröm kom på besök men annars har jag sovit som en stock. Klev inte upp förrän vid 9-rycket. Och nu känns det som att jag blivit överkörd av en  konvoj med långtradare.


Apropå drömmar,
Vad betyder det att vissa personer dyker upp där oftare än andra? Och inte de här självklara personerna i min direkta närhet heller. Är det mitt undermedvetna som vill säga mig nåt? Flera gånger den sista tiden har jag tex drömt om min nu pensionerade kollega G. Egentligen började han hos oss som vikarie när jag var föräldraledig så jag kan inte påstå att vi varit särskilt nära. Visst, han är ju trevlig och så men vad gör han i mina drömmar? 
Nå. Retoriska frågor, of course. Kanske vill jag egentligen inte ens veta, haha. Men jag kommer inte att lägga sju sorters blommor under kudden imorgon i alla fall. Det blir säkrast så.


Fördelen med att 16-17 pers springer in och ut, och ner och upp ur badtunnan en hel kväll är att jag inte behöver städa inför festen. Det känns avslappnat. Dukti ja ä.
Bara skala fyrahundra kilo potatis och tina några köttklumpar. Sedan äter vi på papptallrikar. Enkelt och bra.
Och så hoppas jag att vi stör galen-grannen riktigt ordentligt.


Nä. Dags att väcka 15-åringen och sätta honom i arbete. Och mig själv. Åtminstone ska jag tömma torktumlaren.




Förra årets midsommartårta. Småtrollen gjorde den helt själv. Jag rörde ingenting, jag lovar. Rättade inte ens till raderna med jordgubbar.

3 kommentarer:

  1. Jag vet vem som kör den där långtradarkonvojen. Han har varit här också.

    SvaraRadera
  2. Kroppen fick smak på att sova, då vill den bara ha mer... Omättlig, det är vad kroppen är! Tårtan ser smaskig ut, och att döma av fotot är inte jag den enda som tyckte det...

    SvaraRadera
  3. En person som återkommer i drömmar är ofta inte en "riktig" person. Utan en symbol för något, som en plats eller egenskap. Säger drömboken. Glad och lat midsommar, då!

    SvaraRadera