bild

bild

lördag 16 juni 2012

Sommar

Jodå.
Jag har faktiskt klippt färdigt vår stora och steniga mossmatta.
Känner mig nöjd.
Och så har jag gjort lite annat i maklig takt.
Värmt ett gäng matlådor till lunch och ätit hallonglass ute i solen till exempel.
Och inte minst duckat för småtrollens vattenpistoler.
Jag gläds åt att ruccolan redan tittar upp.
Och fröjdas åt att blommorna börjar slå ut i min hårt prövade trädgård.
Dessutom blir jag lycklig av att se att alla buskar jag snaggat nu skjuter för fullt.
Nu ska jag marinera lammkotletter och förbereda grillmiddagen.
Och ta på mig mitt glada flamingolinne.
Det känns banne mig som sommar!



2 kommentarer:

  1. Hejsan Vespa Viper *ler* - du har varit duktig idag du. Ducka för vatten i vattenkrig är inte nådigt det!

    Hoppas du får lite värme.. Och apropå barnaskocken i sommar: HUR gick DET till???? Jag blir matt bara av att läsa...

    Kramar

    SvaraRadera
  2. Inget går upp mot lite vardagsglädje! Om bara gräsmattan tar sig ska jag banne mig ignorera mannen och skaffa mig en flamingo som kan står där och pryda den... En i plast då, för en levande har jag ingenstans att ha til vintern...

    SvaraRadera