bild

bild

söndag 24 juni 2012

Carpe Diem

Det är precis det som är svårt med sommaren.
Andra årstider kan man helt slött bara fördriva tiden med att pilla navelludd eller nåt.
Men nejheheheeejdå - inte på sommaren inte.
Särskilt inte om det som idag till och med råkar vara sol och varmt.
Efter att ha klippt gräsmattan, assisterat de stora grabbarna till utebad och dylikt åkte vi därför på liten utflykt med de tre yngsta. Och sedan stannade vi förstås och köpte glass. Lika självklart är naturligtvis att småtrollen nu har varit uppe alldeles för länge och är helt skruvade.
Tur att jag får åka till Hälsans Trädgård och vila upp mig imorgon, haha. Ja, plus att jag ska träffa roliga H för en lunch och lite shopping. Och igen då - det gäller att passa på, för hon är bara här på visit från Dalarna i några dagar.
Hm. Det var visst en sak till. 15-åringen börjar ju sommarjobba imorgon - så självklart "måste" vi till kaféet och sponsra kyrkan.
Carpe Diem liksom.



5 kommentarer:

  1. Jag tycker dagen fångast bäst i en hängmatta... Tänker INTE prestera i onödan, som kanske syns i dagens fejjaninlägg... Men fejjan ljuger ju, som vanligt. Mellan slappbilderna körde jag världens race med fixa av olika slag... Sommaren ska räcka till så mycket...

    SvaraRadera
  2. Underbar bild. Konstnärlig till o med.

    SvaraRadera
  3. Låter bra med sommarjobb för 15 åringen! Min 17 åring vaknade 14.00!! Bra att sponsra kyrkan!

    KRAM Anna

    ps. Snälla ta bort det där larvet med att jag ska bevisa att jag är en robot för att kunna göra en kommentar. Har inte förstått poängen med det! ds.

    SvaraRadera