bild

bild

måndag 18 juni 2012

Sommarlov my ass

Hälsans idag dårå.
Kändes skönt.
Särskilt med tanke på att 6-åringen stod utanför det öppna fönstret i matrummet och skrek under hela frukosten.
Jag har också gjort annan nytta. Nämligen skjutsat 12-åringen till flickvännen. Efter många om och men med hans styling av problemhåret. Men jag tillät mig i alla fall att slappna av och faktiskt komma för sent för det.
När jag kom hem var det icke helt oväntat kaos här.
Så efter ett frispel över det bestämde jag mig för att lösa korsord i solen.
Egentligen gillar jag inte ens korsord, men det gäller att sysselsätta sig med nåt för att hjärnan inte ska gå bananer. Så kallad aktiv vila, haha.
Ah, fast nu är jag less på det också.
Det är inte lätt med sommarlov. Jag vill gärna hålla liv i lite vardagsrutiner men det vill ingen annan här. Förstår jag ju. Alla utom jag har förstås semester.
Men man kan inte grilla varje dag. Inte heller vara uppe hela nätterna. Eller strunta i att lägga tvätten i tvättkorgen.
Åh, nu kände jag mig gnällig och tråkig helt plötsligt.
Vi kanske måste festa upp min svindyra gräddglass bara för det.
Med mitt lyxiga strössel som står på en hemlig plats.
Ja, så gör vi!

1 kommentar:

  1. Amen to that!!! jag har bara två troll att sommarlovsövervaka. Och jag är ändå trött....

    Kramar

    SvaraRadera