bild

bild

måndag 25 juni 2012

Dä ä mycke nu

Nej, jag skojar bara.
Dä ä mycke jämt juuu.
Men ändock.
Så fick jag den här dagen att gå också.
Har just kommit hem efter den årliga rearundturen på stan med bästaste H.
Och före det låg jag på alla fyra och rensade ogräs på Hälsans.
Det litar på en latmask, som man säger.
Inte för att jag är en latmask egentligen utan en hyfsat slutkörd springmask(!).
Nå.
Så vad shoppade jag då?
Inte mycket faktiskt. Inte i pengar räknat i alla fall.
Några tischor till herr B,
Kalsonger till småtrollen,
Mascara för 10 kr,
Två par gratisörhängen (en lång historia),
En illrosa blus för 30 kr,
Samt en sladdrig blå t-shirt.
Det var nästan så att lunchbuffén ute i skuggan kostade mer än innehållet i alla mina småkassar.
Det var som vanligt roligt att träffa fina H. Vi lärde känna varandra i cyberrymden för flera år sedan. Hon bor egentligen 60-70 mil härifrån men som tur är kommer hennes man härifrån så vi brukar träffas när de kommer upp på loven. Och varje gång känns det som att vi träffades senast igår.
Kanske mår jag lite bättre för tillfället. För det känns roligare att träffa vänner än det gjort på länge. Inte lika motigt och ansträngande. Vilket är bra. För jag har förstås världens roligaste och bästaste vänner.
Men slut är jag lik förbannat.
Har tagit en liten skogspromenad med två småhundar, men det får räcka.
Barnen var som tur var redan utfodrade när jag kom hem och nu har de visst försvunnit åt olika håll.
Frid och harmoni i Dårhuset.
Kanske läge att packa upp då innan jag slänger i säng mig.

2 kommentarer:

  1. Ohh, packa upp... Det är ju då all energi är slut... Jag undrar hur länge helgens shopping på Jula ska stå på köksbordet - för att inte tala om resväskan från senaste tjänsteresan... Nu kan jag inte skylla på att jag snart ska iväg igen, för det är mer än nio veckor kvar till nästa resa, ingen kan med godaste vilja påstå att det är snart....

    SvaraRadera
  2. Det litar PÅ en latmask? Eller det LITAR på en latmask... nä, det måste vara det litar PÅ.

    Här säger man ju att det kostar på. Frestar på. Eller GÄLLER på. Särskilt i Västmanland. Det gäller PÅ hjulen i kurvorna till exempel.

    Vad laj att ni fick träffas igen. Och handla. Och så har jag läst ikapp igen.

    SvaraRadera