bild

bild

lördag 16 juni 2012

Fotboll eller Yatzy...

...tja, det kvittar lika liksom.
Visst har jag följt fotbolls-EM med lite mer än ljummet intresse. Jag har till och med sett andra matcher än Sveriges för att komma in i det hela.
Men efter gårdagens förlust struntar jag i resten.
Precis där och då, under matchen, kände jag mig lite ledsen och besviken men nu har jag släppt det.
Skönt.


Dagen ska ägnas åt gräsklippning. Kamikaze-ig som jag är. För nu har allergin blommat ut (haha) på riktigt. Dessutom tål jag inte gräsdoft. Men som sagt, i övrigt är det rena terapin att gå fram och tillbaka med gräsklipparen.


Herr B och 15-åringen ska fortsätta att dra el i tonårssommarrummet ute. Kanske isolera till och med. Tyvärr hinner det ändå inte bli klart till midsommar - då 15-åringen sitter i en taskig sits och inte har nånstans att ta vägen. Eller vad sägs om: en 13-åring, tre 12-åringar, två 10-åringar, två 9-åringar, en 8-åring, en 6-åring, en 3-åring och en bebis? Puh! Ja, plus sju pinsamma vuxna då. Nå. Grabbstarkt blir det i alla fall. Av alla dessa ungar är bebben enda tjejen.


Annars ska jag nog mest ägna mig åt att stretcha vaderna. Jag har skitont hela vägen upp till knävecken! Antagligen för att jag hade en liten klack på skorna igår. Den var bara några cm men tydligen är jag lite otränad på den fronten. Ha ha ha.


Åsså grilla till middag. Förstås. Självklart. Naturligtvis. As always.


Dessutom har jag bestämt att jag ska ta en siesta varje dag under sommarlovet. För att överleva. Smart ja ä.


Möjligen ska jag även moppa in till byn och lämna en liten present till 8-åringens fröken. Hon gick i pension nu och det känns lite vemodigt. Vi har ju ändå haft henne under åtta lågstadieår i sträck. Ja, jag vet att jag skriver mycket om att jag kanske ska moppa, hehe. Det brukar i slutändan inte bli så mycket av med det. Men jag ser det som en mental förberedelse inför att börja köra. Vid ett cybermöte med min moppeklubb igår kväll fick jag veta att det var dags att jag skaffade mig ett coolt namn. Vilket jag också gjorde. Så nu när jag sätter mig på min blå fara heter jag Vespa Viper. Ho ho, hi hi, hå hå.



1 kommentar:

  1. Siestan lät bra.

    Om bebben är enda tjejen vad är då du? =D Taskskallen har talat. Förlåt. Jag är lite av banan. =)

    SvaraRadera