bild

bild

söndag 17 juni 2012

Kojbyggardag

Eller söndag, som ni andra kanske kallar den.
Precis nu när jag skulle ösa galla över mina tre yngsta barn hör jag att 8-åringen sitter i kojan under trappan och läser sagor för 3-åringen.
Där fick jag mig.


Gårdagens vackra väder är utbytt mot pissregn, mörker och 12 grader.
Inte för att det gör mig nåt.
Det enda jag kan tycka nåt om är att jag hasade omkring ute i fem timmar igår utan att få nån färg.
Sola är det värsta jag vet - men att klippa gräset i bh och korta shorts är en annan sak.
Nåja, ömsom regn och ömsom sol och varmt lär väl ge fler tillfällen att bättra på brännan antar jag. Det är inte klokt hur mycket gräs orkar växa.


Det är heller inte klokt hur mycket jag sover när jag väl ger mig själv chansen.
Igår kväll sov jag mellan 18 och 21. Sedan var jag visst vaken i enochenhalv timma eller nåt innan jag somnade från en film. Men som sagt - inte är jag piggare för det.


Herr B har gått ut för att bygga vidare på 15-åringens sommarrum. Han smet ut för att se om 15-åringen skulle komma efter frivilligt. Haha. In your dreams, liksom. Mycket gott kan sägas om min äldsta son men när det kommer till fysiskt arbete är han maskarnas konung.


Själv tvättar jag. Som vanligt. Jag minns ett tag på gamla bloggen när jag var så less på mitt eget tjat att jag förbjöd mig själv att skriva om tvätten. Men å andra sidan är det den mesta hobby jag har, haha.


Förresten gjorde jag supergod potatis till lammkotletterna igår. Inspirerad av ett recept i Buffé. Vanlig klyftpotatis som jag gjorde färdig i ugnen. Sedan rörde jag ihop den med en blandning av: olivolja, citron, vitlök, massor med persilja, dill, flingsalt och parmesan. Jag tror faktiskt att sju av sju tyckte om det.


Idag blir det lax i ugnen och potatismos. Så då vet ni. Kanske med smördegstäcke på också. Laxen alltså.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar