bild

bild

fredag 29 juni 2012

Dagens...

Bästa: När 6-åringen tryckte ihop en jättestor boll av riven ost och imiterade herr B när han lägger in en prilla. Med galen blick och ost fulla tänderna.


Osäkraste: Vädret. Regn...sol....moln...svarta moln...sol...mygg...inga mygg...


Snyggaste: Jag faktiskt. I min nya sommarklänning som kostade typ inga pengar alls. Rödorange, lite kreppad med halterneckknytning.


Oanständigaste: Jag faktiskt. Utan bh i min nya sommarklänning som kostade typ inga pengar alls.


Motionspass: Två hundar som sprang som galningar när herr B körde moppe.


Brakfis: Nestor när han inte hittade nåt bra bajsställe när vi gick i skogen.


Besök: Mr SKP. Och 15-åringen som kom in från sin bungalow för att äta.


Lunch: Grillkorv, hackad spagetti, ägg och Cantadou fyra peppar.


Motgång: Internet borta på förmiddagen.


Sovmorgon: En tanig 8-åring som inte kom ner förrän till lunch.


Ryck: När jag städade ur hundgården.


Mysstund: Jag och herr B som löste korsord vid frukostbordet.


Längtan: Efter grillmiddagen.


Ljuvligaste: Att se mina sallader och ärtskidorna växa så det knakar.


Fundering: Om jag ska koka rabarberdricka.


Svårighet: Hur jag ska kunna filea gäddan (=del av en träslist) som småtrollen fiskade i diket i morse. Den ligger på köksbänken och väntar.


Försvunna son: 12-åringen.


Dagens harmoninivå: Icke helt oävet ganska hög.







2 kommentarer:

  1. Rabarberdricka, mums! Våra barn är ensamma hemma än så länge på sommarlovet, jag brukar ringa vid 11 och påminna dem om att äta frukost. De har inte alltid vaknat då...

    SvaraRadera