bild

bild

onsdag 20 juni 2012

Ööh...? Aaah...Eh, vadsavi?

Som sagt: Jag hade ju redan handlat mat och dryck och papptallrikar till sjutton personer.
Busted var jag också - eftersom fru L och S hade läst om min förplanering på bloggen, haha.
Men jag fick också rätt. Inte blev det särskilt mycket planerande igår kväll.
Så plötsligt när T/Ernst kom för att hämta hem alla snabb-brainstormade vi om vem som skulle ta vad.
Jag har ingen aning. De har säkert ingen aning heller.
Dricka vin och "planera" är förvisso trevligt, men särskilt strukturerat blir det inte.
Särskilt inte som frun i huset har fem barn och väninnorna också hade några av sina barn med sig - varav en är en bebbe som är rädd för hundar.
Jag känner mig nöjd över att jag redan hade planerat färdigt i min skalle och handlat så det räcker och blir över.
Idag känner jag mig lite....äh, jag vet inte....sliten?
Jo, det blev kanske ett par glas vin för mycket. Men jag har varken ont i huvudet eller mår illa, så jag tror jag skyller mer på gårdagen som helhet.
Slänga skräp på soptippen, städa ur bilen och dammsuga, veckohandla + festhandla, körkortsteori, byggnationer, tandläkarbesök, sommarfest på dagis och huset fullt av folk hela kvällen.
Vad är det för fel på såna som inte kan vila på semestern? Bah!
Men idag blir det lugnt. Bara(!) ett litet födelsedagskalas hos bästaste vännerna. Om det lättar i min andning. Jag har så svårt att andas att jag inte kan ha bh. Nudist till trots känns det av nån anledning oanständigt att åka bort utan bh. Men det kommer något gott ur allt (nästan). Som det är nu kan jag inte dra upp tempot utan få ett astmanfall så jag hasar omkring här i sakta mak och nyper bort gula blad på krukväxterna.
Nämen hörrni - det här med sommar va...
Jag har till och med planerat umgåsande nästa helg. Jag som annars brukar vänta till samma dag för att känna av dagsformen.
Och så dyker det upp oväntade gäster stup i kvarten.
Nå.
Går det så går det.
Håller jag ihop under sommaren blir nästa steg att öka tiden på Hälsans Trädgård.
Sedan arbetsträna.
Och så gå tillbaka till jobbet.
Piece of cake. 
Eller cace som jag råkade skriva på svarta tavlan i sjuan. Nesligt värre. Det tänker jag på fortfarande ibland. Uppenbarligen. 

1 kommentar:

  1. Låter som om midsommar är under full kontroll även utan planering... Här försöker jag leja bort familjen så jag kan få vara hemma själv och njuta av tystnaden. Asocial, jag? näädåå....

    SvaraRadera