bild

bild

tisdag 26 juni 2012

Härdsmälta

Jag tycker det är fint att min allra bästaste cybervän så ofta bemödar sig om att "läsa ikapp" på min spännande blogg.
Ni som bara tittar in här mer sporadiskt missar ojsåviktigasaker, det lovar jag.
Ha ha ha.


Idag har jag varit på Hälsans och flamsat.
Plus skällt ut folk som klagar på väder och mygg.
Men det var inte lätt att leva som man lär när jag sekunden efter anfölls av sjutusen småsteklar(?).
Rätt åt mig kanske.
Liksom det var sent i natt när jag äntligen skulle somna...
Då herr B klatschade till sitt eget smalben och morrade spindeljävel!
Jag är inte rädd för spindlar. Inte för dem som låter bli att krypa in i min näsa när jag sover, vill säga.
Det hände mig nämligen en gång.
Jag vaknade av att det kittlade och hann just så pass dra ut en stor brun lurvig spindel ur näsborren.
Så för säkerhets skull klev jag upp och noppade ögonbrynen trots att B hävdade att "hans" spindel var superdöd.


Efter Hälsans försökte jag få tag på min välbehövliga medicin.
Man kan ju tro att det funkar att irra omkring inne på psykiatriska kliniken och se desperat ut, men så lätt gick det inte.
Istället fick jag för mig att irra runt på egen hand på Solbackens Handelsområde.
Ja, herregud.
Det började med att jag skulle byta in en ful blus som jag köpte för så länge sedan att jag bara fick byta mot något annat i butiken. Spontanshoppa med kniven på strupen är INTE min grej.
Att ta bort larm från en orange solklänning var heller INTE expeditens grej visade det sig.
Efter det mistlurstjutet gick det bara utför.
Jag glömde liksom bort varför jag stannat bland alla butiker till att börja med.
Äh.
Bara att bryta ihop och komma igen.


Så jag åkte hem och ringde(!!!) till kliniken och fixade medicin,
Bjöd med mig folk på våffelmiddag i kyrkans kafé,
Och bokade sommarteaterbiljetter till mig och kära E.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar