bild

bild

fredag 25 maj 2012

After Work

Jag tycker det är stor humor att ta ledigt från jobbet den dagen man bestämt att man ska på After Work med tjejerna.
Jamen, det är väl stort på många plan. Särskilt när det gäller självinsikt. Det är väl klart att det skulle bli onödigt jobbigt att göra både och i mitt skick.
(Dessutom har jag inte smitit från Hälsans, utan var där i tisdags istället)
Puben ja...Det var inte igår direkt.
Senast jag gick på dylik lokal var när jag hade slutat amma 8-åringen. Då hade vi också tjejfest före. Mycket trevligt. Men när vi sedan betalat in oss fick jag svårt att andas av rökmaskinen. När jag sedan träffade en vän som var ledsen över att han och flickvännen separerat insåg jag hur hög ljudnivå det var. Att stå och skrika till varandra i en sån situation känns liksom fel. Så jag åkte hem.
Efter det har vi visserligen haft pubkvällar här i byn. I fabrikens restaurang. Men på hemmaplan blir det en annan sak. Kanske mest för att man känner nästan alla och faktiskt kan promenera hem när man vill.
Förresten har jag ett kärt minne från en av dessa pubkvällar: När herr I och jag sjöng karaoke! Något jag aldrig trodde att jag skulle våga.
Nej men, nu kom jag på ett senare pubtillfälle faktiskt. Förra vintern var ju jag och herr B i Stockholm och hade en blöt barrunda i glada vänners lag.
Hehe, det verkar som att jag visst gör sånt oftare än jag tror. Vilket partyanimal!


Kvällens partaj är också lite speciellt för att alla kommer att ha full förståelse ifall det är "sjuk-Nettan" som kommer. Det gör att pressen att vara på mitt absolut mesta partyhumör lättar. Vill jag åka hem direkt efter middagen kommer ingen att tycka att det är konstigt.


Det känns inte helt spikat vilken typ av uppladdning jag ska ha under dagen här hemma med mina vänner hundarna. Jag hade tidigare bestämt mig för att göra någonting åt fågelboet jag har på skallen, men det tror jag inte ens på själv. Det är redan över 23 grader, så det blir barbent och sommarklänning. Ingen strykning, inget provande, haha.


Redan klockan 13 ska jag ta vinpåsen under armen och åka hem till kära E en stund. Sedan ska vi handla lite smarriga ostar på en (dyr) (because I´m worth it) delibutik så vi inte hungrar ihjäl innan vi ska sammanstråla nere på puben. Tydligen spelar de ingen musik där, och det tackar jag för. Kanske blir jag därför kvar ända till åtta- niotiden...Partyanimal var det ja;)



2 kommentarer:

  1. Ha det supertrevligt. När man inte har några höga förväntningar brukar det bli som bäst.
    Det märklig i det resonemanget är att då FÅR man ju höga förväntningar. Nåväl. Kram

    SvaraRadera
  2. Hoppas det blir en trevlig kväll. Minns inte när jag var ute senast, annat än typ McDonalds och animerad film på bio...

    SvaraRadera