bild

bild

söndag 27 maj 2012

Utedag

Håller på att göra kväll efter en lång utedag.
Småtrollen ska duschas. Helst snabbt också eftersom vi alla är lika svettiga och jordiga och behöver varmvatten.
Vi har fått kopiöst mycket gjort idag. Till exempel har vi fått bort hela den enorma dubbelbjörken vi fällde i vintras. Med allt som hör till. Som att elda kvistar och kratta sågspån.
Hönshuset är högtryckstvättat och fint. Redo att ta emot fyra fyrbenta hyresgäster.
Rabatterna är riktigt prydliga och dessutom gödslade. Och i ren trädgårdsiver iordningsställde vi några pallkragar i två våningar för att sätta potatis också.
Jag har tagit ut 3-åringens jättestora monsterpumpor. Antagligen satte jag dem för trångt ändå, men går det så går det.
Ja, bland annat, bland annat.
De två äldsta har fått hugga i. Först var det motigt och knotigt och massor med pauser men sedan fick de upp ångan. De var jätteduktiga!
De små har mest badat i tunnan. Varje gång vi använder den myser jag av lycka över min brilljanta investering.
I skrivande stund har solen gått i moln och det är "bara" 23.5 grader. Har ingen aning om hur varmt det varit idag och det kanske är lika bra att inte veta. För då hade jag väl knappast gått ut.
En utedag måste förstås följas av en grillmiddag. Så nu är vi mätta och dästa. Och trötta på det där rätta sättet.
Förutom att gå ut och röra runt i sågspånet som brinner lite halvdåligt ska jag inte göra mer idag. Antagligen har jag ont i varenda muskel i morgon. Kanske lite för att jag fälldes av valpen när han sprang mellan mina ben men mest för att jag gjort rätt för mig.
Najs.
Den allra allra allra sista snön. Here today - gone tomorrow.

1 kommentar:

  1. Duktiga du! Jag är däckad av värmen och gömmer mig i källaren...

    SvaraRadera