bild

bild

torsdag 10 maj 2012

Viktiga headlines

Igår morse hoppade tidningsbudet över oss.
Nog för att vi bor lite anonymt till, men efter 15 år utan adressändring kan man ju undra varför man någon enstaka gång blir utan tidning.
Herr B brukar gå i taket och ringa Tidningstjänst, som då ser till att tidningen dyker upp under dagen.
Men igår ryckte han bara på axlarna och lät det bero.
Mig kvittade det som vanligt. Jag ögnar ändå bara igenom den. På sin höjd.
Det gick till och med så långt att vi började diskutera om vi faktiskt skulle säga upp tidningen.
En diskussion som återkommer precis den här tiden på året varje år.
Årsräkningen är nämligen inte att leka med.
Fast, utan tidning vill man ju egentligen inte vara. Klart man vill hänga med i nyhetsflödet.
Nä, vi bestämde inget i denna stora fråga igår kväll.
Men är det inte lite ödets ironi att morgonens huvudnyhet är att man börjat om att flourskölja på en skola i inlandet? Say no more liksom.


Haha. Jag ser förresten att det finns en väderprognos invid skolmatsedeln på framsidan. Där står det att vi ska ha 10 plusgrader och mulet. Förmodat väder är det roligaste jag vet. Jag menar, antingen kan det ju misstämma å det grövsta...eller så blir det som idag: exakt som prognosen. Men grundfrågan är väl ändå: Vem behöver läsa om sitt eget dagsväder i tidningen?


Vaddå lite att skriva om? Har jag väl´nte! Jag försöker bara undvika sånt som är djupt och svårt. Så här kommer fortsättningen:


Idag har jag bara ett inbokat måste. Jag och herr B ska till psyket för att få ta del av grabbarnas svar från intervjuerna.


Jag tror därför att jag ska vila mig i form fram tills dess. Ägna mig åt lite skönhetsvård. Jag fick ju för mig att göra några ljusa slingor för ett tag sedan. När de blev ojämna gjorde jag fler...Och nu är jag nästan blond. Det passar inte mig. Känner mig så dum, haha. Säga vad man vill om rött hår, men det går ju inte göra så mycket åt att jag är född med den färgen. Det fanns en tid på högstadiet och gymnasiet då jag kämpade emot mina röda pigment och provade alla andra kulörer. Men sedan dess har mitt hår mörknat och egentligen är jag inte särskilt missnöjd. Slingorna var nog mer ett uttryck för min missnöjdhet med mig själv. En längtan efter förändring. Idag tror jag minsann att jag ska färga tillbaka håret i min egen färg. Efter flera års letande hittade jag till slut den exakta nyansen hos Jane Hellen. Den brukar jag använda på våren för att håret inte ska bli så blekt i solen. Jag tycker nämligen att det är skitfult med ljusoranga testar med rödbrun utväxt på hösten.


Jag tänker även raka benen och ta hand om mina fötter. Bättra på mitt ybersnygga ambivalens-nagellack till exempel. När jag inte kunde bestämma mig (guuud, så ovanligt) målade jag helt enkelt naglarna i olika färger.


Känner jag mig riktigt kaxig framåt eftermiddagen kanske jag färgar ögonbrynen också. Det var länge sedan...jag misslyckades med det. Hm.


Nämen Allez Hop! Jag har ju bara 4 timmar på mig att bli snygg. Kan bli tight när man närmar sig 40-årsstrecket men jag ska göra ett försök.


Inte mina tår. Känner jag att jag måste klargöra. Det är vännen herr H från fjällvärlden som fått en makeover av min 3-åring. På andra foten är det lika snyggt - fast lila.

1 kommentar:

  1. Fy vad nervöst att få barnens "dom". Även om man vet att de älskar en innerst inne kan ju vilken groda som helst hoppa ut....

    SvaraRadera