bild

bild

onsdag 9 maj 2012

Snooze

Har nyss klivit upp.
På normalt, medelsvenssonskt manér har jag legat och dragit mig sedan halv åtta då la familia knuffade varandra genom ytterdörren.
Med en valp på bröstet, en chihuahua på fötterna och trasselsudd på huvudet har jag legat och halvsovit.
Tryggt och ombonat.
Det är redan 9 grader varmt här. Strålande sol.
Förra året vid den här tiden hade jag krattat hela mossmattan, men i år ligger den under ett tjockt snötäcke.
Det blir väl bäst så här, antar jag. Att jag får kratta en smal pytteremsa varje dag ända fram till midsommar. Nåt mer orkar jag ju ändå inte.
Idag ska jag däremot plantera i mina stora krukor på varsin sida om dubbeldörren.
Ifjol hade jag två höga hängsälgar där. Det var jättesnyggt. Men eftersom dessa compadres har övervintrat lite ojämnt i mitt grönsaksland får jag hitta på något annat i år. Symmetri är viktigt, hehe (halvsjukt skratt där jag vet om att jag har mina fixa idéer om tillvaron som egentligen redan är kaos).
Har jag riktigt tur kanske jag kan hacka loss sopborsten från iskakan under luftvärmepumpen också och sopa fint på min halvruttna bro.
Jag ska försöka hålla mig till begränsade projekt idag.
Jag hade en en hEmsK, RoLig, jObBig, tUNg, tReVLig, OtRevLig, GrÅtig, sLAMsig, SeriÖs, uPPgiVen, FuLlspÄcKad dag igår.
Jaja, ungefär som en vanlig dag - fast gånger hundra. Dessutom tvättade jag håret ;)
Som jag sa till terapeuten:
Jag känner så intensivt att jag precis nu står mitt i någonting. Det känns som ett vägskäl med tusen vägar. Jag vet inte vilken väg jag ska ta. Jag vet inte vilken väg jag kommer ifrån. Det enda jag vet är jag för egen maskin tagit mig till korsningen och att det är inte ett alternativ att lägga in backen. Jag tror på riktigt att jag håller på att förändras. Det otäcka är att jag fortfarande inte nått botten. Jag har fortfarande mycket skit att göra upp med förstås. Men jag har faktiskt aldrig förr känt så intensivt att jag går igenom någonting.
(Nej, inte klimakteriet) (Eller jo, det kan det förstås vara, haha)




Tittut! Vit Stormhatt i rabatten nedanför köksfönstret. Precis invid den yrvakna plantan ligger fortfarande en halvmeter snö- och iskaka.

1 kommentar:

  1. Aaah...The Tyrrany of choice...vilken väg att ta. 2010-talets förbannelse.

    SvaraRadera