bild

bild

måndag 14 maj 2012

Måndag hela veckan

Nä, varför skrev jag så?
Den här veckan kommer säkerligen inte att bestå av speciellt många måndagar trots att det känns motigt idag.
Röd dag på torsdag och squeezeday/6-årskalas på fredag gör ju att det blir mer helg än vardag.
Men det är mycket måsten ändå.
Till exempel måste jag tillbringa eftermiddagen med en kompis idag, haha.
Förresten kanske man skulle omprioritera hela tillvaron.
Avboka terapin för att jag blir för slut av att dricka kaffe med fru L och dylikt.


Hörrni, tack för responsen på gårdagens inlägg. Det var mycket värt att det gick fram det jag ville ha sagt. Det var inte helt enkelt att skriva och naturligtvis är det ingen enkel situation när man tappar bort sig själv. Jag hoppas att jag kan hålla fast vid mina nyfunna insikter. Men i vanlig ordning känns det inte som de landat riktigt. Mer som att jag just så pass kan ta på dem innan de försvinner utom räckhåll. Fast har man väl identifierat insikterna kanske man har så tur att man känner igen dem när de seglar förbi igen.


Hälsans Trädgård dårå.
Ett kravlöst måste. Jag har varken duschat, kammat mig, sminkat mig eller tagit på mig oskrynkliga kläder. Ibland skrattar jag högt för mig själv framför spegeln och tänker på hur det skulle ha varit om jag jobbat på bank.


Bara för att jag bloggar för mig själv i skymundan nu för tiden ska jag dela med mig av en hemlis...
Det är skitjobbigt att ha ständig valpjour när jag aldrig är hemma!
Så. Nu sa jag det. För det inte vidare va. För det är ungefär med många hundar som med många barn: erkänner man att det är jobbigt kommer alltid ett "skyll dig själv!"
Men han är rätt lättsam Nestor. För att vara en tioveckorsvalp. Trivs i bilen med Ferry och kissar när jag tar ut honom. Och det är inte bara nackdelar med det kalla och dåliga vädret. Jag tackar vädergudarna att det inte är för varmt för att ha hundar i bilen. Förr eller senare blir det ett problem också. Hoppas bara att tuppen har flyttat då så hönsgården och hönshuset får bli hunddagis.
Igår satte vi upp några rejäla löplinor i skogen. Jag blev trött på att ha hundarna i mina rabatter nämligen. Jag tyckte det var så himla clever att kunna lämna Ruff och Freud där när jag åker iväg ett par timmar. Määän, idag blir det nog regn, och det känns liksom lite taskigt att låta genomblöta vovvar ligga ute och huttra i 4 plusgrader. Tänkte ´nte på det!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar