bild

bild

lördag 26 maj 2012

Mersmak

Ja, nu lutar det åt After Work varje fredag. Eller rent av varje dag till och med. För SÅ kul var det!
Knökfullt med folk på puben var det. Så tydligen var det inte en helt unik idé jag och kära E hade när planerade att dricka vin mitt på blanka eftermiddagen.
Men dock. Ljudnivån där inne var faktiskt okej. Eller så var det kanske vi som var högljudda, haha.
Nästan ännu trevligare hade vi ändå när vi åt svindyra ostar i en verkstadslokal tidigare under eftermiddagen.
Kära E:s väninna som var med visade sig vara en mycket trevlig bekantskap. "Min" fina S fick problem med barnvakten och kunde tyvärr inte komma. Men det balanserades upp av att vi fick sällskap av min vän herr M.
Hur som helst åkte jag till Hälsans Trädgård och åt lunch före allt partajande. Måste jag säga för att dementera att jag inte alls "jobbade" igår.
Jag kom mig hem i rimlig tid, om än något senare än vad jag hade tänkt mig. Som avslutning på kvällen badade jag och herr B i tunnan i den vackra sommarkvällen.
Sedan somnade jag visst på rygg (aldrig hänt) med händerna över bröstet i värsta vampyrstilen. Sov hårt och ljudligt. Sägs det.
Kanske hade jag också behövt sova nåååågot längre än 05.30. Men det var bara att pallra sig upp och vakta småtrollen som med helt övernaturliga krafter fått av det tunga locket till badtunnan och redan hade hoppat i.
Av bara farten har jag fixat i ordning min största rabatt och krattat en del också.
Plus skjutsat och hämtat 3-åringen på kalas, hämtat bilen i stan och sedan handlat onödvändigheter.
Nu ska vi göra pizza. Och med vi hoppas jag att jag får mena herr B och 15-åringen.
Ikväll kommer 11-åringen hem från sin klassresa och då ska han ha hämtning i grannbyn.
Men efter det....
Zzzzzzz....zz..Z......ZZzzzzzzZzzzzzzzzzzzzzzzzzz!


Onödvändigheter = mjöl, socker, mjölk, bröd
Nödvändighet = sommarklänning

4 kommentarer:

  1. Härligt! Och jag köpte två sommarklänningar förra veckan, ett måste!

    SvaraRadera
  2. Härligt! Och jag köpte två sommarklänningar förra veckan, ett måste!

    SvaraRadera
  3. *skrattar* Det är nästan så att jag skulle vilja gå på AW också.. Ditt inlägg är underbart och jag blir glad av det!! Hoppas att du verkligen hade så roligt som inlägget ger intryck av..

    Många kramar

    SvaraRadera
  4. Håller med Ergo *L*
    Ska nog inhandla sommarklänningar på nätet ikväll som en Mors Dags present åt mig själv. När jag ska ha dom har jag inte en aning om men jag kan ju titta på dom iaf :(
    Ha en skön söndag, ringer ikväll, kram.

    SvaraRadera