bild

bild

tisdag 22 maj 2012

Ännu en solig dag i Lala-land

Upp på hästen igen var det ja...
Städning av gården på Hälsans Trädgård.
Kära E var smart och insåg att det skulle bli onödigt jobbigt att vara där på fredag och sedan gå på puben på after work direkt efter. Så vi bytte dag.
Kan ju bli bättre att vila sig i form (haha) hemma på fredag innan jag åker iväg på tjejfest.


Äh, det är mycket nu.
Och inte på det där måstiga sättet egentligen utan helt enkelt för att jag som vanligt råkar se till att det är mycket nu.
Samtidigt som det är prima medicin mot ångesten att ha mycket att göra är det förstås väldigt destruktivt mot utbrändheten (hence: the sovning halva kvällen igår).
Och om jag ska vara ärlig så känns det mesta rätt meningslöst egentligen. Men jag tvingar mig själv att ta mig ut bland folk. Medan jag fortfarande har folk att vända mig till. Vilket jag är glad för. Och jag kan ju ha kul när jag träffar dem också.


Ja, vissa saker är förstås måstiga. Att hämta 11-åringen hos nya flickvännen i stan i kväll till exempel. Där är pinsamma pappan inte betrodd.
Ett tag höll de äldsta grabbarna att inkludera mig i pinsamma föräldrars klubb också, men det verkar ha passerat. Igår var ju jag och 15-åringen på stan. Han gick BREDVID mig och var glad och TREVLIG. Han brydde sig inte ens om att jag diskuterade PANIKTROSOR med kassörskan på Jula. Under pizzamiddagen SKÄMTADE och SKRATTADE han. Nå, en gång blev jag pinsam. Det var när jag såg att det var KONDOMER på halva priset på Ica. Men sånt får man respektera. Så jag köpte inga. Haha.


Förresten har jag målat mina naglar knallrosa. Naglarna på de jordiga fingrarna alltså. Det känns helt bisarrt. Jag känner mig som en transa. Egentligen skulle jag bara testa de nyinköpta nagellacken till småtrollen. 6-åringen och 3-åringen är också snygga: varannan nagel knallblå och varannan rosa. Likaså herr B som fått rosa tånaglar på 46:orna. Men bara ett lager förstås. Riktiga karlar har ju inte hur mycket färg som helst. Ha ha ha.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar