bild

bild

tisdag 29 maj 2012

Mardrömmar

Det här med mardrömmar kan man väl egentligen tolka på två sätt:
1. Man har sovit oroligt och vaknar därför outvilad.
2. Att man drömmer betyder djupsömn och man vaknar därför utvilad.
Det beror förstås på om glaset är halvtomt eller halvfullt. Och vad som är i det. Förutsatt att man inte har slagit ut det när man fäktade omkring sig under natten.


Full dag idag. I rehabiliterandets tecken. Säkert nyttigt och så...men, det var ju det här med att ha tre tider att passa också. Så rehabiliterad är jag inte att jag klarar det med hälsan(!!) i behåll. Fast då skulle jag väl å andra sidan inte behöva rehabilitering. Tjoho!


Tänk att livet så ofta är ett moment 22...


Nä. Nu får jag gaska upp mig, ta mig i kragen, skärpa till mig, se livet från den ljusa sidan, carpe diem, osv. Här kommer därför dagens filmtips:


THE AMATEURS

Huvudpersonen, utmärkt spelad av Jeff Bridges, är en misslyckad typ som inte kommit någon vart i livet. När ex-frun träffar en stenrik man och sonen får en hel basketplan med Jordan-signerade bollar på sitt rum i det pampiga huset bestämmer han sig för att också lyckas. För sin sons skull. Han samlar därför ihop sin udda skara av vänner och delar med sig av sin idé: De ska spela in en egen porrfilm!
Ett projekt som visar sig vara betydligt svårare än de först trott. Till exempel var det ju den här detaljen med att hitta villiga (haha) "skådisar" i en stad med blott 3000 invånare.
Ämnet må ju vara lite speciellt, men filmen innehåller inte alls porr. Däremot är den en varm och tjuvrolig komedi/feel-good-film. Karaktärerna är väldigt säregna och befriande nog inte ett dugg Hollywoodsnygga. Ett extra plus till Ted Danson som spelar en homosexuell man som inte kommit ut ur garderoben.
Och slutet.....tja, man kan inte låta bli att le.





1 kommentar:

  1. Nej, fy för att ha tider att passa! Det finns inget som stressar mig mer än det, så helst är jag si så där 30 minuter för tidig. I morgon ska jag på tjänsteresa, bokade resa utifrån information som sedan visade sig felaktig, så troligtvis kommer jag sisådär 15 minuter sent. Det kommer att förstöra hela min dag, fast jag redan bett om ursäkt till den som håller i mötet och som då i sin tur helt tog på sig det hela. DET HJÄLPER INTE! Bara tanken på att jag kommer att vara sen stressar mig redan... Hmm, är jag verkligen helt frisk från den där utbränningen? Tror inte det....

    SvaraRadera