bild

bild

måndag 14 maj 2012

Hat-trick

Sådärja. Som på den gamla goda(?) tiden: tre inlägg på samma dag.
Slöseri med tid kanske kan tyckas, men det är rena förtjänsten för la familia att jag håller tyst en liten stund ;)


Jag har haft en fin eftermiddag hos bästaste fru L.
Visst tar sånt där kompisliv en del energi...men det är det värt eftersom jag får en helt annan sorts energi i utbyte.
Skratt, gråt, flams, trams, allvar, sjutusen koppar kaffe, en bunt semesterbilder och så det senaste skvallret. Nä, haha - jag skojar bara. Vi har icke skvallrat.
På hemvägen tänkte jag att det var lika bra att gå all in med aktivitet och hämtade därför småtrollen tidigare från dagis. Nu är det 8-9 grabbar här. And counting. Jag sa just till herr B att vi är lyckligt lottade som har barn som faktiskt vill hålla till här hos oss i obygden. Hade vi haft otur kanske kvartersgrabbarna inifrån byn bara orkat gå över till varandra.


Jag hade en bra dag på Hälsans också. Förstås. Igen. Som alltid. Skapligt produktiv till och med. Jag tog nämligen ut mina betongfötter ur gipsformarna idag. Det är rätt häftigt att se sina egna fötter i ett annat material. Jag var lite orolig över att jag hade vinklat dem för mycket när jag gjorde gipsformarna men de ser helt okej ut. Med naglar och allt.
Det är lustigt...När min läkare hörde att trädgård var mitt stora intresse och därför föreslog Hälsans Trädgård blev jag eld och lågor. Vilken dröm va? Få stå och påta i ett fuktigt växthus. Mja, så blev det inte riktigt. Det finns ju mycket annat att göra och jag har kommit på att det där med trädgård har jag nog av hemma, haha.
Imorgon ska jag ta en extradag där. För att eventuellt ta ledigt på fredag när 5-åringen fyller år. Jag säger eventuellt eftersom det är skönt att ha en backupplan om det är kaos här hemma med hela storfamiljen lediga på fredag. I alla fall ska jag fylla gipsformarna med herr B:s hand och fot imorgon. Och ta loss min grunka som jag visst glömde bort idag:



1 kommentar:

  1. Vi bor i och för sig mitt i villasmeten så det är inte så svårt att ta sig hit, men jag är oxå glad över att ungarna fyller vårt hus med kompisar och hellre är här än hemma hos någon annan. Jag får mer koll på vad de gör och vilka deras kompisar är på det sättet...

    SvaraRadera