bild

bild

onsdag 30 maj 2012

Carpe Diem

Ni vet ju att jag verkligen inte gillar klyschor och klämkäcka tillrop va?
Men ibland får man vad man förtjänar.
Igår hade jag på mig en sladdrig ljusrosa tröja med nåt slags ljusgrått diffust mönster framtill.
Jag har haft den länge. Egentligen är det en sån där slasktröja som är rätt ful och som jag brukar ha när jag åker till stranden och sånt. Köpt på Ica (modeboutique numero uno) för 24.50.
Men igår hade jag den både på terapin, på lunchen hos kära E och sedan på Hälsans Trädgård.
Så när jag skulle gå och lägga mig såg jag plötsligt för första gången vad det stod på den....
Carpe Diem
Jag skrattade så tårarna sprutade.


I övrigt var det en jobbig dag. Jag klarar helt enkelt inte flera inbokade händelser staplade på varandra. Och när jag blir trött...ja, då kommer ångesten. Jag mådde så dåligt att jag i princip avbokade dagens begivenheter med mina kompisar. Och med "i princip" menar jag att jag avbokade - ångrade mig - avbokade igen - avbokade kanske - sa att jag kanske förhoppningsvis skulle med ändå. Så där höll jag på hela kvällen. Ända tills jag lade på luren efter samtalet med fru L vid midnatt. Det är så himla både och med roliga saker. För det tar så mycket energi som jag inte har råd med - samtidigt som det ger så mycket energi som jag behöver. Jag verkar ju söka nån slags balans i mitt liv just nu, men när det gäller sånt där går jag bet.


Nå. Vi åkte till stan i alla fall. Fina S skulle köpa sommarkläder. Jag deklarerade på en gång att jag inte behövde fler blommiga klänningar och så sa jag nåt om att jag egentligen skulle vilja ha en smart basgarderob. Och vad hände sedan då? Jamen gissa: jag ramlade på inte mindre än två blommiga klänningar i första butiken vi gick in i. 75 kr/st + en 10%-ig medlemsrabatt. Ha ha.


Så åt vi en märklig lunchbuffé på en av kinarestaurangerna: friterat fläsk, fiskgratäng med spenat, thaigryta, pastagratäng och SUSHI. Snacka om världen på en tallrik.


Det blev en bra dag. Riktigt bra. Nästa tjejträff blir att träffas och planera midsommarfesten (= dricka vin och eventuellt planera).


Men det finns vissa som haft en ännu bättre dag. Eller vad sägs om att klara moppeuppkörning, gå till frisören, få en hel dag ledigt från skolan, få sommarjobb och till råga på allt: få sälja hela kvoten av underkläder, till förmån för klasskassan, på en gång. 15-åringen går omkring och ler brett. För första gången nästan sedan vi skrämde honom som liten med serien Dinosauriernas Tid. Nu har han skuttat iväg frivilligt med valpen till Ruffs förra ägare. Bara en sån sak.


Själv ska jag inte göra mer idag. Bara låta herr B mata mig med sjutusen avsnitt av nån kass serie.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar