bild

bild

söndag 13 maj 2012

Tömda depåer

Det man förlorar på gungorna tar man igen på karusellerna.
Lätt fånget är lätt förgånget.
Genvägar är ofta senvägar.
Äh. Det finns många ordspråk och talesätt som kan illustrera min spariver.
Mina barn brukar få varsin liten godispåse på fredagar. Jag skulle tro att de äter betydligt mindre godis än genomsnittet. För att mamsen är en kontrollmänniska, haha.
Eller, rättare sagt skulle de kunna äta mindre godis än genomsnittet - OM de höll sig till min plan.
Jag tycker godis är dyrt. Onödigt (och faktiskt inte ens gott). Så jag jag brukar försöka komma undan så billigt som möjligt. Härom veckan sålde Ica ut Malacopåsar för 5 kr. Det blir en rejäl sänkning i procent eftersom de kostar kring 8 kr annars. Och ska man då ha till fem grabbar, en pappa och några av barnens kompisar blir det stor skillnad. Willys hade påskförpackningar med Toffefee (vet inte hur det stavas. Jag är allergisk mot nötter så intresset är svalt) på halva priset i veckan. Det var värsta klippet. Inte ens kort datum. Tog man bara bort kartongen med en påskhare på hittade man tre vanliga förpackningar inuti. För ynka 8 kr/st. Ja, så där håller jag på. Det är en viktig princip för mig att kilopriset på socker och färgämnen inte ska vara högre än på grillköttet.
MEN
Jag har ju som bekant blivit välsignad med två små ligister och vänder upp och ned på hela huset så fort man vänder ryggen till. 5-åringen har dessutom näsa som en blodhund, så mina godislager brukar inte få vara ifred särskilt länge.
Så ock i helgen.
Plus att det försvunnit ett godishalsband jag hade fått av min man i fredags. Alla nekar.
Äh. Kanske skulle det bli både mindre jobb och billigare om jag slutade planera och försöka spara pengar.
Om jag inte ramlar på nån utförsäljning när jag stannar för att handla mjölk idag förstås ;)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar