bild

bild

måndag 28 maj 2012

Stilpolisen

- Mamma, jag ringde just till A och han skulle komma NU!
- Jaha? Vad kul.
- Nämen, han kommer NU! Och du kan ju inte se ut så där.
6-åringen tittar på min jordiga, bh- och fotbollsshortsklädda kropp med avsmak.
- Men snälla nån. Jag ser väl ut hur jag vill på min egen gård. Och jag tror nog att herr D har sett värre.
- Gå och klä på dig!
Vilket jag trots allt gjorde. Skäms han så får man väl bjuda till. När jag kom ut igen hade han gett sig på 15-åringen som satt på bron med bar överkropp.
- Mamma titta så mycket hår som sticker ut från E:s armhåla! Han måste ha en tröja när de kommer.
- Nämen vet du vad. Stora killar och pappor har hår i armhålorna. Ja, till och med mammor. Och jag är helt säker på att A:s pappa har det också.
- Knappast! Fnös han.


Jo, han är en riktig stilpolis den där 6-åringen. Byter kläder flera gånger per dag och hämtar tillbaka ur tvättkorgen om han bestämt sig. Det värsta han vet är när herr B redan plockat fram kläder på morgonen. De knölas kategoriskt tillbaka i ett mörkt hörn av garderoben. I morse blev det lite bråk när 6-åringen hade valt själv. Ett bråk som pappa nästan-vann till slut. Fast jag tyckte gott att han kunde ha åkt till dagis i den här kreationen:



3 kommentarer:

  1. Vad bliva av denna modemedvetna gosse?? Designer??
    Kram.

    SvaraRadera
  2. Haha,vilken cooling. Det tycker jag med att han kunde.Han var ju skitfrän.Kram

    SvaraRadera
  3. *skrattar* Lilla knasbollen!! Kroppshår?? Baaahhh.. ;)) Och jösses vad ni har jobbat i går!! Härligt. Och hur blev det med muskelvärken?

    Kramar

    SvaraRadera