bild

bild

lördag 19 maj 2012

Koka soppa på en spik

Visst är det kul att hitta på middagen medan man lagar den?
Idag hade jag visst lovat 6-åringen att grilla.
Hittade färdigmarinerat kött i frysen, burkpotatis i skafferiet och halloumi i kylen.
Så gjorde jag sallad, tzatziki och ett ostsmör till köttet på min goda brännvinsost.
Kanske lägger jag till nåt mer också. Sparris till exempel. Hysteriskt gott.
Det är kravlöst att grilla. Det blir en festmåltid hur man än gör. Igår grillade vi 40 korvar till släkt och vänner. Korv med bröd som man äter ute och som dessutom är tillagad på en egenhändigt gjuten och snickrad grill är festmat.
Kött av obestämd kaliber är ännu festmatigare.


Vi hade besök av Nestors mamma Doris tidigare idag. Det var kul att se att de kände igen varandra. Han fick sig till och med en skvätt mjölk (om hon nu hade kvar nån). Ruff och Doris var lika amorösa som vanligt. Både jag och herr B sprang som galningar för att förhindra nya valpar. För nu räcker det. Glädjande nog är alla Nestors syskon nu sålda. Utom den minsta hanen, som ska bo kvar med sin mamma. Det känns väldigt skönt.


Ja. Nä. Det var inte alls nåt av det här jag tänkte skriva om, utan en sammanfattning av vissa saker som hände inuti mig igår. Men. Äh. Ibland blir jag bara så trött på mina egna ord. Jag kanske borde starta en mode- och skönhetsblogg istället.

2 kommentarer:

  1. Din hittepåmat blir betydligt mer mångsidig och innehållsrik än min: mamma scan med spagetti...

    SvaraRadera
  2. Hade tänkt köpa mig en elgrill, vi skulle kunnat grilla här i sommar men det känns rätt meningslöst. barnen grillar så mycket hos pappa så dom e less på det när dom kommer hit.
    ha en skön söndag!!

    SvaraRadera