bild

bild

fredag 4 maj 2012

Valpkräk

Inte gör det nåt att ha en nykläckt valp i dubbelsängen.
Det är ju ändå så mycket folk och fä där ändå.
Men i natt kräktes han.
Tjoho!


Dagens horoskop för Kräftan:


Det tycks inträffa något som visar att du i ett sammanhang kanske borde ha betett dig på ett lite annorlunda sätt.


No shit, liksom! Sånt händer väl aaaaldrig lilla mig. Oh, beee-have!


Klockan är nu 07.42. Och ännu har den här dagen inte fallit på plats. Jag är borta till 14.30, herr B jobbar hela dagen och barnen är i skolan. Hm. Och valpen då?


Igår i Sons of Anarchy sa ledaren Shit always works out, och man får väl hoppas att han har rätt. Gängledaren Clay spelas förresten av sköna Ron Pearlman. Han är med överallt nu för tiden. Äntligen.


Nä, usch. Det blir en jobbig dag idag. Först Hälsans Trädgård förstås. Sedan har jag terapi. Annars har jag ju lagt av med mina fredagssittningar men eftersom tisdag var en röd dag tyckte terapeuten att jag skulle komma idag. Ja, vad säger man? Nä, jag har ingen lust. Jag ska stanna och köpa chips till barnen och åka hem och tända grillen, se en repris av What not to wear och sedan vanka av och an av ångest. Men faktum är att jag inte har lust med terapi längre. Om jag nu någonsin har haft det. Men man måste förstås anstränga sig för att limma ihop sig själv. Sitta i terapisoffa och berätta saker om sig själv man redan vet, ta medicin som inte funkar osv. En kompis till mig konstaterade att jag inte skriver om terapin längre. Och drog slutsatsen att det var för att det är skitjobbigt. Rätt av henne. Men jag är också lite less på att skriva samma saker. Frustrerad, less och ledsen över den uteblivna läkningen. Istället jobbar jag hårt på att gå tillbaka till den meningslöshetsblogg jag startade för att roa en uttråkad föräldraledig fembarnsmamma utan egentid för tre år sedan. Kanske naivt att tro att jag ska hitta igen henne om jag staplar oviktigheter på varandra men men...
Jan Stenmark förstås.



3 kommentarer:

  1. Ett inlägg fullt av kultfigurer, tyckte jag :-) Jag menar, Stenmark och Pearlman i samma text...

    SvaraRadera
  2. Å Stenmark.

    Ja alltså... man kan inte terapia sig i ett sträck hur länge som helst heller. Man behöver terapiuppehåll. För att landa i det som väckts. Annars blir det ju terapi för sakens skull och det är ju inte helande. Bara drygt.

    Oh behaave... ha ha ha!

    SvaraRadera
  3. Jan Stenmark - alltid klockren!

    Du - du kommer hitta henne. Men hon behöver hela henne - inte bara den delen. Och så småningom. Jag läser ALLTID dig - oavsett vilken dig! Kram

    SvaraRadera