bild

bild

fredag 18 maj 2012

Jag fick några frågor av Ergo Sum...



  1. Om du fick besöka en historisk plats/händelse, vilken skulle det vara och varför?
  2.  Om du vore av motsatt kön, vilken egenskap skulle du akta dig för att utveckla?
  3.   Vilket råd har irriterat dig mest? 
  4. V ilken filmkaraktär speglar din personlighet bäst?
  5.  Vilken blomma föredrar du och varför?
  6.  Vad är det äckligaste du ätit?
  7.  Hur många par skor har du?
  8.   Vad är det minst attraktiva med oss människor rent fysiskt?
  9.  Om du kunde gå tillbaks i tiden och be någon om ursäkt – vem skulle det vara och varför?
  10.  Vilket är ditt favoritgodis?
  11.  Vad sover du i?
 


Inte lätta frågor att svara på så här rakt av. Men lika bra att göra det utan att övertänka, hehe. Så här kommer mina djupa och smarta svar:

1. Nä. Det var inte bättre förr. När jag tänker på historiska händelser typ Franska Revolutionen eller nåt associerar jag genast till dålig hygien, stank, okunskap och en hård värld. Jag tror inte att jag skulle vilja förflytta mig på riktigt. Men på låtsas kan jag väl tycka att det skulle ha varit kul att ha varit med när Darwin kom med sina teorier. De slog ju ner som en bomb och blev väldigt sågade. Jag hade gärna varit med i en sån diskussion.

2. Klia mig i skrevet! Helt klart. Det är det äckligaste jag vet. Och många karlar gör det helt ogenerat. På ett djupare plan blir jag också irriterad över allt som karlar gör som kvinnor inte ”får”. Inte för att jag vill klia mig, men ni kanske fattar.

3. När jag ringde Psykjouren och var så deprimerad att jag inte hade nånstans att ta vägen fick jag rådet att gå promenader. Trodde man att man sjunkit till botten innan så öppnade sig helt nya källarvåningar då, kan jag lova. Men han ringde upp en stund senare och bad om ursäkt. Så jag överlevde.

4. Kanske Nicholson i Gökboet? Han låtsades vara galen för att slippa undan fängelse. Men väl inne i på psykavdelningen visade det sig att han var på ungefär samma plan som de andra intagna. Var det han som var knäpp på riktigt eller är psykfall inte knäppare än nån annan? Haha. Nej, jag kanske för en gångs skull ska slå till att identifiera mig med en kvinna. Hm…I så fall tror jag att jag är nån klämkäck karaktär i en gammal svensk film. Kanske Sickan Carlsson i Gröna Hissen. Fast utan drinkar och med rödvin istället.

5. Ääh, jag gillar ju så himla mycket. Guu´ vad svårt att lyfta fram nån speciell. Men jag säger väl Jätterams då. Dels är de små vita hängande klockorna vackra men jag tycker också om den för dess växtkraft. På våren går jag ut varje dag och följer den mäktiga stjälkens beslutsamhet att nå högre än alla sina kompisar.

6. Eftersom jag älskar i princip all mat blir det här lätt att svara på. Mina undantag: tjäder, lutfisk, burkravioli och jättejätteäcklig hummus som jag kräktes av en gång när jag var nygravid.

7. Har inte så många par skor. Men betydligt fler nu än förr. Även om de flesta är flip-flops och sandaler. Skulle behöva några par finskor dock. Kanske med klack till och med. Det bör väl finnas i varje kvinnas garderob va?

8. Jag blir lätt äcklad av läppar. För tjocka läppar, för tunna läppar, för konstig färg på läpparna. Brrr! Ibland när jag pratar med nån ser jag bara två daggmaskar som rör sig. Nej, jag menar förstås inte just DIG, utan några helt andra ;)

9. Ja, det här blir ju klyschigt men det kan inte hjälpas. Är det nån jag skulle behöva be om ursäkt så är det mig själv. Jag är verkligen inte snäll mot mig. Har aldrig varit. Och det har jag farit väldigt illa av.

10. Det händer att jag norpar nån godis av barnen eller så, men jag köper sällan eller aldrig nåt själv. Tycker det är för sött. Hm. Nu fick jag just en déjà vu av den här frågan. Minns att jag svarat Emser en gång tidigare. Inte för att jag köper såna heller, men de är goda.

11. Jag sover helst naken. Men ibland skärper jag till mig om barnen har kompisar här och sover i trosor.


3 kommentarer:

  1. Intressanta och roliga svar du Bull! kram

    SvaraRadera
  2. Oooohh - du gjorde det!!!! *ler* Kul!!!! Tack! Och intressanta svar blev det ju med! "Gröna hissen" har jag sett som pjäs/fars..

    Hoppas du har en bra helg Nettan - vad nu det kan innebära!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Hahaha, nu sitter jag här och kniper till mina läppar så att de inte ska se ut som daggmaskar... Jag kommer aldrig att kunna se på läppar på samma sätt som förr igen....

    SvaraRadera