bild

bild

onsdag 9 maj 2012

Lögn i helvete

Tänk att det ska vara så svårt att hålla sig hemma en hel dag.
Egentligen tror jag att jag skulle klara av det...
Om dagen bara slumpade sig så att jag drev omkring bland dammråttorna istället för slå på stora trumman och planeeeeeera mina hemmadagar. Basunera ut för hela världen att just precis idag ska Nettan minsann göra inkentinken!
Precis som jag säger det rasar nämligen allt. Ångesten ser sin chans och börjar ta stora tuggor av mig. Plus att jag blir ledsen och börjar gråta för minsta lilla (tex när jag läser alla sorgliga reportage i mammas tanttidningar).
Så jag måste förstås iväg.
Idag sänder jag en tacksamhetstanke till att jag har folk runt ikring mig som förstår. Och som hakar på.
Min hemmadag förvandlades nämligen med lite hjälp till en stadstripp med thaibuffé.
Jag öppnade även storplånboken (ha ha) och shoppade loss:

  • En alla-färger-på-samma-gång-blus för 49 kr. Man kan ju inte ha klänning varje dag va?
  • En mirakulös handkräm som till och med ska stärka naglarna. Ja, det får man ju hoppas för den hiskeliga summan av 19.50.
  • Fröer på halva priset: majrova och en ljuvlig vaniljgul solros.
  • En ny jättegod Bravojuice till bra pris på Icakortet.
  • Grillkött på kort datum, helgsnarr till barnen och en hel tetra med rödvin till moi (jaja, och herr B då).

Nu känner jag mig nöjd och nästan glad faktiskt.
Nedvarvad.
Och så uttröttad att det inte spritter i varenda kroppsdel längre.
Dessutom planterade jag mina stora krukor direkt i morse när det var sol och nu regnar det.
Jo, jag känner mig faktiskt nöjd.
Nöjd med att ha gjort lagom.
Nöjd med att ha fått dagen att gå.
Nöjd med att ha undvikit psykbryt.
Nöjd med det lilla.
Nöjd över att jag är nöjd med det lilla.


Det här är en av mina absoluta Stenmark-favvosar. I vanliga fall. Just idag är igenkänningfaktorn inte alls hög.

1 kommentar:

  1. Nöjd ja... tänk att det ska vara så negativt laddat. Plutop har faktiskt lärt mig att vara nöjd. Även om jag spjärnar.

    Stenmark... aahh.

    SvaraRadera